NEM LIFE

nem、xemに関する最新のニュースを翻訳してお届けします!

Qchain – EQC & XQCのICOでブロックチェーンのマーケティング広告分析?

本記事は以下を和訳したものです。
https://nemflash.io/qchain-eqc-xqc-ico-blockchain-marketing-ad-analytics/

Qchain – EQC & XQCのICOでブロックチェーンのマーケティング広告分析?
ジュリアン 2018年5月30日

f:id:jijikokkoku:20190114092145p:plain

Qchainはブロックチェーン上にマーケティングと広告を提供します。さあ、どんなふうに機能するのか、レビューしてみましょう。

初掲:bitoinexchangeguide

Qchainとは?

Qchainは、ブロックチェーン上に構築されたマーケティングと広告のプラットフォームです。Qchain.coで検索をどうぞ。このプラットフォームのICO(クラウドセール)は11月から12月5日まで行われています。 

Qchainが目指すのは、デジタル広告主、企業内マーケティング担当者、サイト運営者、そして日々のネットユーザーに分散型の安全なソリューションを提供する、オープンで透明なアプリケーション一式を構築することです。

このプラットフォームの主要アプリケーションはダイレクト購入市場であり、広告主とサイト運営者がネイティブ広告ユニットで取引することを容易に、かつシンプルにします。

QchainはNEMとイーサリアムのブロックチェーン技術で構築されています。開発者は、安全で信頼性の高い、スケーラブルで分散型のマーケティングプラットフォームにするという目標を達成すべく、NEMとイーサリアム両方の強みを活かそうとしています。

Qchainの機能は?

Qchainの広告エコシステムの中で関わりあう三つの主要エージェントは広告主、サイト運営者、そしてホストです。 Qchainの広告ネットワークでは、ホストは集中型の中間者エージェント(
Googleなど)に代わるものです。Googleなどの集中型広告ネットワークはQchainの広告ネットワークのコンテンツを特異制御することはできません。

これにより、より平等な広告ネットワークが生まれます。ノードは分散型コンセンサスを使用して、広告主とサイト運営者によって選択、合意された言語を決定します。このユニークで革新的なモデルは、プラットフォームのすべての主要機能の徹底的な分散化と、不正や検閲に対するより強い保護を可能にします。

このシステムはスケーラビリティも向上させます。Qchainはコンテンツの配信、検証やトランザクションの確認を集中型の団体に頼るではなく、その独自のネットワークに依存しているのです。

Qchainの初期発表によると、広告主とサイト運営者はダイレクト市場を通して連絡を取り合うことになります。プログラム的マーケティング機能とサービスは次第に市場に導入されていくでしょう。

ここで、このプロセスに関わる三者がどのように機能するかをご紹介します。

広告主

広告主は広告キャンペーンの為にEQCかXQCトークンを貯め、キャンペーンのメディアリソースとコンテンツを作成し、サイト運営者と契約してユーザーに広告を供給します。広告主は、互換性のあるサイト運営者と彼らの広告基準に基づいて自動的にマッチングするか、自ら指定したサイト運営者と契約するかを選択できます。広告主はコンバージョン、クリック、インプレッション、あるいはアクションごとにサイト運営者とホストの間で分割される料金を支払います。

サイト運営者

サイト運営者は、広告主が作成したメディアリソースやコンテンツを彼らのウェブサイトに一定期間掲載することに同意し、対価としてクリック、インプレッションなどがあるごとに一定の数のトークンを受け取ります。サイト運営者は、広告の種類、ジャンル、内容、支払い範囲、掲載期間など、供給したい広告基準を指定できます。

ホスト

ホストは、トランザクションを検証する分散型のネットワークメンバーとして機能します。トークン支払いの割合に関し、ホストは計算・処理のコンピューティング能力を提供し、これらのリソースはサイト運営者のウェブサイトで行われる広告活動の正当性を検証するチェック機能として使用されます(すなわちコンピュータは、その広告が合意されたQchain広告契約条件を満たしているかを検証します)。

QchainのICO(クラウドセール)

QchainのICO(クラウドセール)は10月24日から始まり、12月5日に終了する予定です。トークンはイーサリアム Qchain(EQC)とXEM Qchain(XQC)の2種類です。どちらもQchainアプリでトランザクションに参加してサービスにアクセスするために使用されます。 イーサリアムQchain(EQC)トークンはERC20に準拠しています。

2種類のトークンはそれぞれ125百万ずつ固定供給され、両方のブロックチェーン合計で最大250百万トークンの供給となります。

総供給のうち60%がICO(クラウドセール)で販売されます。 残る15%は賞金とプロモーションに、10%は何かあったときの予備費、そして15%はQchainのチームが保持し、彼らのエコシステムに使用されるか、不測の追加費用に備えられます。

Qchainチームのメンバーは?

Qchainのホワイトペーパーでは、チームを「マルチタスクとプレッシャーに強く、厳しい納期を守れる胆の座った才能あるメンバーが増えている」と説明しています。

チームの主要メンバーはWally Xie(創設者兼CEO)、Roy Zhao(創設者兼CTO)、Angela Wang(Chief Content Officer)、James Rathmell(副社長、Corporation Development)、そしてShiva Kandaswami(Full Stack Developer)です。

CEOのWally Xieはデジタル広告やデータ分析、ソフトウェア開発の経験があり、以前はシカゴで創業された著名なSprout Socialで働いていました。彼はまた、アメリカ国立衛生研究所の研究者であったこともあります。

Qchain Co.はカリフォルニア州アーバインに本拠を置いています。

Qチェーンまとめ

Qchainは、広告エコシステムから仲介者を排除することを目的としたデジタル広告プラットフォームです。 現在、Googleのような仲介者は広告コンテンツを検閲する一方で、大幅な取り分を得ています。 Qchainは、ホストが広告コンテンツを検証しつつ、サイト運営者と広告主が作用し合うという異なる未来を思い描いています。 ホストは、利益の一部と引き換えにコンピューティング能力を提供するのです。 ホストは仲介者として機能し、Googleや他の集中型広告プラットフォームに取って代わります。

Qchainトークンの販売はこの10、11、12月に行われています(12月5日までの予定)。さあ、詳しくはQchain.coにアクセスしましょう。

・・・・
以下原文
・・・・

Qchain – EQC & XQC ICO For Blockchain Marketing Ad Analytics?
by Julian · May 30, 2018
Qchain provides marketing and advertising on the blockchain. Find out how it works today in our review.
First appeared on bitoinexchangeguide
What Is Qchain?
Qchain, found online at Qchain.co, is a marketing and advertising platform built on blockchain technology. The platform’s crowdsale is underway from November through to December 5.
The goal of Qchain is to build a suite of open and transparent applications that provide decentralized, secure solutions for digital advertisers, in-house marketers, content publishers, and everyday internet users.
The flagship application for the platform is a direct buy marketplace that makes it easy and simple for advertisers and publishers to conduct transactions in native advertising units.
Qchain is built on NEM and Ethereum blockchain technology. The developers want to leverage the strengths of both NEM and Ethereum to achieve their goal of becoming a secure, reliable, scalable, and decentralized marketing platform.
How Does Qchain Work?
There are three main agents interacting within the Qchain advertising ecosystem, including advertisers, publishers, and hosts. Within the Qchain ad network, hosts replace a centralized man-in-the-middle agent (like Google). Google and other centralized ad networks cannot exert singular control over the content of the ad network.
This leads to a more democratic advertising network. Nodes confirm the terms chosen and agreed upon by advertisers and publishers using distributed consensus. This unique and innovative model enables thorough decentralization across all major functions of the platform and better protects against fraud and censorship.
This system also improves scalability. Instead of relying on a centralized party for distribution and verification of content and confirmation of transactions, Qchain relies on its own network.
For the initial Qchain rollout, advertisers and publishers will connect with one another through a direct marketplace. Programmatic marketing features and services will gradually by implemented into the marketplace.
Here’s how it works for each of the three parties involved in the process:
The Advertiser
The advertiser accumulates EQC or XQC tokens for an advertising campaign. The advertiser builds the media resources and content for the campaign, then contracts with publishers to serve advertisements to users. Advertisers can choose to either be automatically matched with compatible publishers based on their ad criteria, or personally select specific contracts to enter into with publishers. The advertiser offers some amount of payment per conversion, click, impression, or action to be split between the publisher and the host.
The Publisher
The Publisher agrees to display media resources and content produced by the advertiser for a set period of time on his or her website. In exchange, the publisher receives a certain number of tokens per click, impression, or another factor. Publishers can specify criteria for advertisements they are willing to serve, including ad type, genre, content, payment range, duration of time, and more.
The Host
The Host serves as a member of a decentralized network of transaction verifiers. For a percentage of the token payment the host agrees to provide bandwidth and computing capacity. These resources are used to execute checks that verify the legitimacy of the ad activity occurring on the publisher’s website (i.e. the computer verifies that the ad is maintaining the requirements outlined in the Qchain ad contract that was agreed upon).
The Qchain Crowdsale
The Qchain crowdsale began on October 24 and is scheduled to end on December 5. There are two types of tokens, including Ethereum Qchain (EQC) and XEM Qchain (XQC) tokens. Both are used to engage in transactions and access services on the Qchain app. The EQC token will be ERC20 compliant.
There will be a fixed supply of 125 million tokens of each, for a total maximum supply of 250,000,000 tokens across both blockchains.
60% of the total supply will be sold in the crowdsale. 15% will be reserved for bounties and promotions; 10% is for a contingency reserve; and 15% is held by the founders and team to be used in the Qchain ecosystem or serve as an additional contingency cache.
Who’s Behind Qchain?
Qchain’s whitepaper describes its team as “a growing number of scrappy and resourceful individuals who excel at multitasking, persevering under pressure, and coming through on tight deadlines.”
Key members of the team include Wally Xie (Co-Founder and CEO), Roy Zhao (Co-Founder and CTO), Angela Wang (Chief Content Officer), James Rathmell (VP, Corporation Development), and Shiva Kandaswami (Full Stack Developer).
CEO Wally Xie has a background in digital advertising, data analysis, and software development. He has previously worked at the prominent Chicago startup Sprout Social. He also worked as a researcher at the United States National Institutes of Health.
Qchain Co. is based in Irvine, California.
Qchain Conclusion
Qchain is a digital advertising platform that aims to remove the middleman from the advertising ecosystem. Today, middlemen like Google take a large cut while also censoring advertising content. Qchain envisions a different future where publishers and advertisers interact with each other while using hosts to verify advertising content. These hosts offer their computing power in exchange for a cut of the profits. The hosts act as a middleman, replacing Google and other centralized advertising platforms.
The Qchain token sale is underway throughout October, November, and December (ending on December 5). You can learn more by visiting Qchain.co online today.